Mi az a keresőoptimalizálás?

Angolul Search Engine Optimization, röviden SEO.

Mit is jelent ez? Optimalizáljuk a keresést. Oké. Tehát?

Eredményszinten arról szól, hogy a Google keresési találati között jó helyen szerepeljen az oldalad, gyakorlati szinten optimálissá tesszük a honlapot a keresőrobotok számára, ha úgy tetszik azt főzzük amit szeretnek. Azokkal a hozzávalókkal, olyan ízvilággal.

Tegyük fel üvegkancsók festésével foglalkozol Szegeden. Azt szeretnéd, ha valaki beírja a keresőbe, hogy „festett üvegkancsó Szeged”, akkor a te weboldaladat hozza az első helyen. Ki ne kattintana rá?

Tehát ha úgy vesszük, a keresőoptimalizálás az online marketing része.

Hogyan működik a keresőoptimalizálás?

A cél, az organikus találatok közötti jó helyezés, nem vonatkozik a fizetett hirdetésekre (PPC).

A megfelelő technikai beállításokkal, tűpontosan meghatározott kulcsszavak és kifejezések mentén elkészített tartalommal felépül a honlap (on-page SEO), majd oldalunkat összekötjük ha úgy tetszik releváns oldalakkal (off-page SEO), amelyek emelik hitelességét. 

Röviden, tömören talán így lehetne megfogalmazni. Ha bővebben szeretnéd tudni, javaslom a The Pitch idevágó oldalát.

Pay per click hirdetések

A Search Engine Marketing (SEM) másik lábát a fizetett hirdetések jelentik, amelyekkel gyorsan, látványos eredményt lehet elérni, de fontos tudni, hogy ez nem tartós. Addig játszunk, amíg kredit van, hogy játékgépes hasonlattal éljek.
Ugyanakkor ha rövid idő alatt szeretnénk érvényesülni, érdemes ezzel kezdeni, de semmi esetre sem ajánlott csak erre építeni a keresőoptimalizálást. 

A keresőoptimalizálás árait ezen a linken találod.